sötsug

2011-04-04 ♥ 20:00:00 | Kategori >> Kost/LCHF | KOMMENTARER (0)

Jag var på Danko Jones i fredags, och jag drack alkohol. Cider och drinkar, inte det bästa för att hålla en viktnedgång med andra ord. Men det var planerat och det känns ändå helt okej att jag unnade mig det. Det blir spännande att se vad vågen hamnar på nu på onsdag. Då skulle ju ett av mina delmål vara uppnådda. Jag nådde det förra onsdagen, får se om mitt syndande puttar tillbaka mig lite eller ej.

Jag har ju druckit förut, sedan jag började med lchf men jag har aldrig märkt av det så tydligt som efter i fredags. Jag har fått "avgifta" mig själv från sockermonstren som på en gång börjar rycka och slita i mig när jag fuskar och det har för första gången sedan lchf-starten varit riktigt jobbigt. Jag har varit himla sötsugen och till och med funderat på om det skulle vara värt att fuska...Vilket det inte har varit men tankarna har ändå funnits där. Det gör mig lite rädd och nervös men samtidigt stärker det mig eftersom att jag vet att suget inte finns där bara jag håller mig ifrån kolhydraterna och för att jag vet att jag kan stå emot när det väl kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0