Nu jäklar kör vi!

2011-02-22 ♥ 22:25:34 | Kategori >> Jenny | KOMMENTARER (0)

Okej nu har jag tagit mod till mig. Har funderat ett tag på om jag ska våga börja blogga om viktnedgången eller inte. Har varit rädd för att det ska bli mer press än pepp men nu känner jag mig så säker på att det är det här jag vill så jag tror inte att det är någon fara.

Jag har så länge jag kan minnas varit överviktig men någon gång innan julen 2010 började jag känna att nu får det faktiskt vara nog! I början av December började jag med att dricka en pulverdiet kombinerat med ett mål mat om dagen. Det målet som jag då åt var enligt GI, jag gick ner några kilo. Men när julen började närma sig så orkade jag inte svälta mig själv längre och kom in i en svacka där jag käkade en hel del onyttigheter. Så jag gick upp något kilo igen.
Efter nyår kände jag att jag verkligen var peppad att ta nya tag. Jag kollade runt en hel del på nätet efter ett viktminskningssätt som skulle kunna fungera långsiktigt för mig. Jag hittade LCHF och bestämde mig för att ge det en chans. Jag hade ju redan börjat minska på kolhydraterna innan jul. Den 13/1 2011 började jag att äta enligt LCHF och i skrivande stund (22/2) så har jag gått ned ca 5 kg på detta.

Det känns otroligt bra att kunna gå ner i vikt samtidigt som man får vara mätt och äta god mat. Det har jag aldrig i mina ca100 viktminskningsförsök varit med om. Eftersom att jag känner att detta verkligen är något för mig så känns det just nu som att jag kommer att kunna fortsätta att äta ungefär såhär resten av livet. Och det är en otroligt härlig känsla. Det blir inte alls lika stressande som när man vet att "bara jag äter den här skiten i 4 månader så är det slut sen", inte konstigt att man går upp och ned i vikt när man inte fortsätter och har långsiktiga mål.

Förra veckan skaffade jag mig ett träningskort och nu siktar jag på att träna minst 3 gånger i veckan. + långpromenader utöver det.

Mitt mål är att gå ned ca 20 kg fram till hösten/vintern 2011. Innan dess har jag några delmål som jag hoppas att klara av.

Jag kommer att väga mig varje onsdag och dela med mig av min med-och motgångar.

Dåså, då var jag igång då...spännande:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0