vägning 23/2

2011-02-23 ♥ 21:13:23 | Kategori >> Veckovägning | KOMMENTARER (3)

Imorse var det dags för vägning igen. Hade verkligen hoppats på att ha gått ned iallafall 0,5 kg så som jag har kämpat på med både träning och kost. Men icke. Siffran hade inte ändrats sedan förra veckan. Det är deprimerande men jag tänker inte ge upp! Jag frågar mig såklart vad jag gjort för fel? Ätit för mycket?, ätit fel?, samlat på mig vätska i och med träningen?, hänger inte kroppen med på det hjärnan är inställd på? Vilket det än är så hoppas jag innerligt att det är bättre nästa vecka. Känns svårt att kunna nå upp till mina delmål om det ska fortsätta såhär. Mitt första delmål är att gå ned 4,3 kg fram tills den 6/4. Det är 6 veckor dit. Det trodde jag verkligen skulle vara lätt att uppnå men nu känns det lite jobbigare igen när det tar sådan tid. Jag vet att jag säkert skulle kunna gå ner i en lite snabbare takt genom någon annan metod, typ pulver eller att bara käka sallad och vara hungrig i sex veckor. Problemet är ju bara att risken för att gå upp när man slutat är extremt stor. Och den här gången vill jag verkligen att detta ska vara för alltid.

Fram till nästa onsdag ska jag satsa stenhårt på att gå ned. Jag ska skriva mat och träningsdagbok så om jag (hemska tanke) inte går ner i vikt efter den veckan heller så kan jag lättare analysera vart mitt problem ligger. Men som sagt var det kan ju även vara så att jag själv inte kan kontrollera det och att kroppen spelar mig ett spratt. För jag tycker verkligen att jag hållt det jag ska. Går jag in och läser om vad jag får äta så har jag gjort allt rätt, inte fuskat en enda gång. Och tränade genom flera långa raska promenader på en timme gjorde jag också.

Jag ska även inhandla ett måttband för jag vettesjutton vart mitt tagit vägen. Hade jag mätt mig idag och sett att jag minskat i omfång hade det inte gjort lika mycket att vågen stått still.

Såhär ser det ut än så länge då, segt som sjutton men jag ska försöka att hitta haka upp mig för mycket på det. :
22/1 - 2,5 kg
27/1 - 0,1 kg. Totalt - 2,6 kg
2/2  - 0,9 kg. Totalt - 3,5 kg
9/2  -1,4 kg. Totalt - 4,6 kg
16/2 + 0,2. Totalt - 4,8 kg 
23/2 +- 0 Totalt - 4,8 kg





Kommentarer
Postat av: Helena

4,8 kg på ung en månad. Det är inte dåligt. Fortsätt kämpa bara. Och som du säger, dina mått har säkert minskat även om inte vågen visar nedåt.

2011-02-24 @ 07:48:26
Postat av: Sofie Sivertsson

Här är ju bloggen! :) Jag är helt hundra på att det syns mer på måttband än på vågen. Så införskaffa ett snarast eller kom hit och röva bort mitt. :) Kram!!

2011-02-24 @ 10:47:14
Postat av: Sandra B

-4,8kg är ju jättebra jobbat! Bra takt :)

2011-02-28 @ 14:27:11
URL: http://airwalker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0