äckelpäckel

2011-06-03 ♥ 17:53:47 | Kategori >> Träning | KOMMENTARER (0)

För ungefär ett år sedan höll jag och min pojkvän på att köra över en orm när vi åkte inlines. Detta var på ett ställe längs med klarälven som jag ofta går/springer förbi. Varje gång jag gått förbi den platsen eller ja hela den raksträckan sedan dess så har jag gått mitt i gångbanan och med stor koncentration kollat fram och tillbaka på båda sidor av gångbanan för att hinna upptäcka eventuella äckliga ormar. Idag när jag var ute och joggade var inget undantag. När jag sprungit förbi det där partiet började jag slappa av lite. Och ja, gissa vad som hände? Jag höll på att springa rakt över en skitlång huggorm, och ja jag hann se att det var en huggorm för jag avar tvungen att sakta ner och avgöra hur jag skulle ta mig förbi. Och den var ca 0,5 lång när den låg ringlad så hade den legat "rakt" hade den säkert varit ca 1 meter. Och fy sjuttsingen vilken fart jag fick sen. Är det något jag inte gillar så är det verkligen ormar! Måste komma på en ny tur att springa, kanske lite längre bort från vattnet, tror ni det minskar risken för att stöta på dem? Usch, jag är skakis fortfarande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0