Chokladmuffins

2011-06-06 ♥ 09:50:22 | Kategori >> Kost/LCHF | KOMMENTARER (0)

Igår letade jag efter ett recept på någon form av kaka att baka med de ingridienser jag hade hemma. Till slut hittade jag ett recept på chokladmuffins som jag provade. Dom blev helt okej. Men nästa gång ska jag prova att hacka både choklad och lite nötter och sedan blanda det i smeten. Kan även tänka mig att det hade varit gott med någon form av frostning på. Eller med en klick grädde och lite bär. Men det får bli ett senare projekt. Här kommer receptet:

Chokladmuffins 
Ugn: 175 grader ca 10-15 min beroende på muffinsformarnas storlek

Du behöver:
-2ägg
-kryddmått salt
-sötningsmedel som motsvarar ca 2 dl socker
-3/4 dl pofiber
-1,5 tsk bakpulver
-3 msk kakao
-50 gram smält smör
-0,5 dl grädde




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0