faaan

2011-06-22 ♥ 20:55:54 | Kategori >> Jenny | KOMMENTARER (2)

Jag är lite rädd för mig själv just nu. Har inte haft en riktigt bra månad på länge och det känns INTE okej! Vidar hade barnkalas idag. Gissa vem som smakade på smet och kakor både igår och idag? Och i helgen åt jag inte heller bra när jag var hos Nicklas. Jag har lovat mig själv flera gånger om att nu får det bannemig vara nog. Hade jag följt min plan ordentligt så hade jag vägt 7 kg mindre än vad jag gör nu. Jag fattar inte vad jag håller på med? Jag vet ju vad jag vill och egentligen har jag motivationen det är bara det att när jag väl fuskat så behöver jag nog vara strikt i mist en månad för att inte falla dit igen. Jag kan inte göra små avsteg och undantag, det är bara så. Och det vet jag nu men likt förbannat har det hänt flera gånger. Jag har ju gått ned 15 kg sedan December så det har ju uppenbarligen hänt saker och jag mår mycket bättre men jag är ju långt ifrån färdig eller nöjd.

Jag har inte tränat på länge heller. Hade jag gjort det kanske jag hade kännt större ångest över att stoppa i mig ren skit. Även om jag inte hinner iväg till gymmet nu när jag antingen jobbar intensivt eller har Vidar så ska jag försöka ta mig ut och jogga eller gå med barnvagnen. Funderar även på att försöka cykla till jobbet de dagar det passar, det är 1 mil ungefär. Men hade verkligen behövt en bättre cykel då.

En klasskompis till mig har tillsammans med en kompis dragit igång något som de kallar fettkampen tror jag. De ska ha en tävling där den som gått ned mest procentuellt till sin egen vikt vinner. Tävlingen börjar den 1 Juli och håller sedan på ett par månander. Hur man väljer att gå ned är upp till var och en och man kan vara anonym om man vill. Jag är rätt sugen på att haka på dem för att ha något som sporrar mig.

Sist jag försökte uppmana er till tävling tycker jag att ni var lite väl tråkiga. Den här då? Kan ni inte vara med på den? Det som är bra är ju att den sträcker sig över längre tid så man hinner komma in i goda vanor innan den är avslutad.

Här är länken till tjejen som har hand om det http://jennydepp.blogg.se/2011/june/fett-kampen.html

Äsch, jag går in och anmäler mig på en gång!! Kom igen nu tjockisar! Gör det ni med!!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Heja Jenny! Jag lovar att peppa dig nästa gång istället för att säga "Äsch, det är inte så ofta". Och låta bli kakor jag med så att jag inte frestar. Kram!

2011-06-23 @ 09:52:44
Postat av: Jenny

Vad söt du är! Det kan behövas just nu faktiskt. Behöver nog mer än vad jag trodde att folk runt omkring inte "tillåter" mig att äta för ibland är det så svårt att ha disciplinen själv även om ansvaret så klart alltid ligger hos mig själv. Men ät på du! Det spelar inte så stor roll om andra äter bara jag inte tillåter mig själv att äta :)

2011-06-23 @ 09:57:48
URL: http://dontyoueverforget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0