Uppdaterade chokladmuffins

2011-06-08 ♥ 21:50:59 | Kategori >> Kost/LCHF | KOMMENTARER (0)

Jag uppdaterade chokladmuffinsen som jag tipsade om med lite nötter och mörk choklad. Så ska ni baka gör efter detta receptet då, dubbelt så gott!

Chokladmuffins 
Ugn: 175 grader ca 10-15 min beroende på muffinsformarnas storlek

Du behöver:
- 200 gram mörk choklad (minst 70%)
- 1 påse hasselnötter
-2ägg
-kryddmått salt
-sötningsmedel som motsvarar ca 2 dl socker
-3/4 dl pofiber
-1,5 tsk bakpulver
-3 msk kakao
-50 gram smält smör
-0,5 dl grädde

Såhär gör du:
Vispa ägg och sötningsmedel. Hacka nötter och choklad. Blanda resten av ingridienserna och rör ner alltihop i äggsmeten. Klicka sedan ut i pappersformar och grädda ca 10-15 min.
Smaskens!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0