Äggröra

2011-03-13 ♥ 19:29:05 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Anna undrarde hur jag gör min äggröra...Jag har jobbat på hotell och gör på samma sätt som vi gjorde till hotellfrukosten där. Absolut det godaste sättet tycker jag, blir krämigt och gott om man nu inte tar ur den ur micron för sent..Jepp ni hörde rätt, jag ,micrar den:)

Jennys äggröra

-2-3 ägg beronde på storlek
-ca 3 msk grädde
-salt och ev. lite peppar

Knäck äggen i en skål och häll i grädde och salta efter smak. Vispa och ställ in i micron. Jag tror det brukar ta ca 2-3 min totalt, men man måste ta ut äggröran och vispa då och då. Jag tycker den är allra godast när den inte hunnit bli helt "torr", är den lite krämig blir det helt perfekt!

Kan väl även tillägga så ni inte tror att jag fuskar att på detta sätt kommer jag inte göra min äggröra under den tiden jag provar att utesluta mjölkprodukter.







Kommentarer
Postat av: Katta

Äggröran får högsta betyg:)

2011-03-14 @ 12:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0