Jag tar tillbaka det jag sagt

2011-03-26 ♥ 08:51:02 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (4)

Om att tänja lite på gränserna och äta mer mjölkprodukter. Idag vägde jag mer än vad jag gjorde när jag kom hit. Och det gör mig förbannad. Antingen är det att jag använt mig av mer grädde eller så är det en jäkla wok som jag åt ute igår som min kropp bara sugit åt sig allt av. Jag tänker inte riskera något och fortsätter därför som vanligt. Eller det kanske var saltet som förstörde? Oavsett vad det var så återgår jag till det vanliga. Tog lite nya bilder förut, usch det är inte bra för självförtroendet alltså.



Kommentarer
Postat av: Frida

Varför ska man äta enligt lchf om man tar bort grädde m.m. Trodde det va poängen med det sättet att äta, att man fick äta "fett"?



Jag är bara nyfiken eftersom jag inte är insatt i det och tycker det är intressant med olika dieter :)

2011-03-26 @ 09:15:21
Postat av: Lena

Det är säkert bara vattenvikt, som du troligtvis går ner fort igen.. men jag förstår hur det känns!

2011-03-26 @ 12:56:53
Postat av: Jenny

Frida

Många som äter lchf kan äta massor av grädde. Jag har märkt att det inte funkar superbra för mig. Smör är tex. bättre eller grädde i mindre mängder. Och vissa kan vara väldigt känsliga för mjölkprodukter vid viktnedgång. Man ska äta mycket fett vid lchf men jag personligen väljer inte att ta allt det fettet från grädde. Men som sagt, man är ju känlslig för olika saker. Sen kan jag också känna att grädde och mjölkprodukter som ju innehåller mjölksocker kan göra att jag blir mer sötsugen än mat utan detta.



Lena

Det håller vi tummarna för!! :)



2011-03-26 @ 16:06:41
URL: http://dontyoueverforget.blogg.se/
Postat av: Frida

Aha, då är jag mer med :)

2011-03-26 @ 16:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0