jogga 1 min längre varje gång?

2011-03-08 ♥ 20:18:25 | Kategori >> Träning | KOMMENTARER (7)

Jag bestämde mig för att jag skulle springa minst 11 min i sträck idag, alltså 1 min längre än igår. När jag väl stod där på bandet så kändes det som att jag aldrig skulle orka men när klockan började närma sig så kände jag att jag skulle klara lite till och det gjorde jag. 13 min i sträck blev det idag, kul! Tänkte att jag skulle plussa på minst en halv minut varje gång jag springer och mer om jag inte är så slut så jag har blodsmak i munnen. Det känns som en hemskt jobbig men bra plan. Kanske är att ta i? Är det ens möjligt? Har ju svårt att tro att jag klarar typ 20 min i sträck om en vecka. Någon som har koll på det här med konditionsträning? Jag har det inte, har inte riktigt förstått tjusningen med det förrän nu.

Jag ska springa vårruset också tror jag minnsan. Kanske får vara med i samma lag som tjejerna på mammas jobb (blir bla. billigare då). Men det hindrar ju inte att fler är med :) Vilka hänger på? Ju fler desto roligare! Och alla går/joggar/springer såklart i den takt de orkar!


Jag ser ju att det är en del som läser här, men shit vad dåliga ni är på att kommentera! Skärpning!




Kommentarer
Postat av: Coach

Heja vad duktig du är! Tror säkert att du orkar 20 min när den dagen kommer! Om inte annat så spring 2 dagar i rad på samma minuter och låt det ta lite längre innan du orkar 20 min. Huvudsaken att det går framåt!

2011-03-08 @ 21:08:54
Postat av: Jenny

ah, så kanske jag ska göra. Ska känna efter lite vad som känns bäst! Men 2 dagar i rad känns kanske lite mer "normalt" för mig som knappt sprungit sen högstadiet ;)



Tack coach!! :p

2011-03-08 @ 22:28:40
URL: http://dontyoueverforget.blogg.se/
Postat av: Coach

Försöka duger:)

2011-03-09 @ 18:38:17
Postat av: M

Jag längtar så tills isen försvinner från marken så att jag kan börja jogga utomhus. Det är det bästa jag vet! I början går det skitsegt, då brukar jag köra intervaller. Med tiden orkar man längre och längre sträckor utan paus. Jag trodde inte på det först, men det var så härligt när man märkte att man orkade mer!

2011-03-09 @ 19:00:00
URL: http://carbsruinedmylife.wordpress.com
Postat av: Sofie

Jag tror du klarar av 20 minuter i sträck om en vecka. :) Och jag springer vårruset! Om du förtäljer hur långt det är? :P

2011-03-09 @ 20:40:00
Postat av: frida

kikar in! allt bra? :D

2011-03-09 @ 20:51:24
URL: http://bfrida.blogg.se/
Postat av: SaraWhitmore

Hej kan du hjälpa mig välja convers! Har lite svårt att välja vilken färg jag ska köpa!! :D Skulla vara underbart snällt om du svaaade!! <33

2011-03-09 @ 21:38:34
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0