lchf-pannkakor

2011-03-10 ♥ 20:55:55 | Kategori >> Kost/LCHF | KOMMENTARER (0)

Idag käkade jag och Vidar lchf-pannkakor till sen lunch. Jag stog mig bra på dessa och kommer inte äta mer idag. Är väl tur det för jag tror att det egentligen är en aning för mycket grädde för mig i dem egentligen. De blir riktigt goda om man har tålamod och orkar steka dem till de blir frasiga. Har man inte det så blir de lätt degiga i mitten och det är inte speciellt gott. Jag rekomenderar att man använder ett plättjärn eller klickar ut smeten som små plättar i stekpannan. Stek på 4:an.
Servera gärna med en klicka grädde och bär.

LCHF-pannkakor

-2 dl grädde
-2 msk fiberhusk
-2 ägg
-Pyttepyttelite bakpulver

Vispa fiberhusken och äggen först och blanda  sen i grädden och bakpulvret.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0