sött och salt

2011-03-25 ♥ 20:11:24 | Kategori >> Kost/LCHF | KOMMENTARER (0)

Är hemma hos Nicklas och äter just nu inte så superstrikt som jag gjort hemma. Jag äter fortafrande lchf såklart men fram till på söndag kommer jag nog äta lite mer mjölkprodukter i form av grädde, creme fraiche osv. än vad jag hade tillåtit mig att göra hemma. Vet inte varför egentligen. Har nog lite att göra med att det är roligare att laga mat när man är två. Och då är det inte lika intressant att äta biff och gurka varje kväll liksom. Idag gjorde jag biffar med knaperstekt bacon i och broccoli-och blomkålsgratäng. Biffarna blev misslyckade, saltade "smeten" innan jag kom på att jag skulle ha bacon i så det blev lite väl salt. Jag tror faktiskt att jag blivit lite extra känslig för salt sedan jag började med lchf. Och sött ska vi inte ens tala om, hjälp vad mycket socker vissa grejer smakar. Bearniesås kan jag knappt äta längre, tycker det smakar så himla sött. Varför vet jag inte riktigt? För det ska inte ens innehålla något socker. Några fler lchf´are vars smaklökar blivit bättre?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0