Vatten! Ge mig vatten!

2011-03-14 ♥ 22:18:25 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (5)

Jag fattar inte. Jag kan gå en hel dag utan att vara törstig, får liksom påminna mig själv att jag ska dricka. Men på kvällarna, Oh my god på kvällarna finns det inget stopp. Jag varvar mellan att springa och hämta stora vattenglas och att  kissa. Tror inte att det beror på att jag druckit för lite under dagen för min kropp är van att få för lite vätska. Jag är riktigt dålig på att få i mig tillräckligt under en dag. Men mitt kvällsdrickande kanske börjar väga upp för detta.




Kommentarer
Postat av: Tove

Haha, det problemet har jag också. Bälgar i mig kaffe och thé om kvällarna, men måste ändå dricka minst ett glas vatten innan läggdags. Och sen kissa 2 ggr under natten! Har börjat tvinga mig själv att dricka massa vatten under dan för att nästan slippa dricka under kvällen.

Grattis till viktminksningen btw, kom hit från kolhydraterifokus :)

2011-03-15 @ 22:28:43
URL: http://prettyinacasket.wordpress.com
Postat av: Viktor-88

Tänkte bara tipsa om att det i vårat fall tycks påverkas av vårt protein-intag. Högt intag av protein tycks fordra extraordinärt mycket vatten för processandet i matsmältningsapparaten. Har för mig att jag läst något om detta i överlevnadssammanhang att just proteinrik föda är det värsta man kan äta då vätskan är begränsad.



Iaf: Jag törstar något galet efter vatten varje kväll, det är som att vattnet inger MYCKET mer tillfredställelse på kvällen. Man kan verkligen njuta av varje klunk på ett sådär spektakulärt sett.



OBS: Jag kör periodisk fasta och intag hela dygnets protein runt middagstid eller direkt efter träningen (dvs mellan 18-21).



Mvh V.

2011-03-15 @ 23:23:51
Postat av: Jenny

Jag har faktiskt fokuserat på att äta fett och protein den senaste veckan och det är i samband med detta som den otroliga törsten kommit. Antar att det bara är att dricka på då? Om matsmältningen nu behöver det extra mycket pga. proteinet:)

2011-03-16 @ 08:27:16
URL: http://dontyoueverforget.blogg.se/
Postat av: Coach

Fick en tankeställare! Jag äter nu sedan 5 dagar i det närmaste fakir. Började dessutom med en kraftig antibiotika kur i går. Är såååå törstig i dag! Jag har druckit och druckit - mängder med vatten och ändå bara klibbar det i munnen. Tänkte att det är antibi. som orsakar men kanske det är 'fakiren' ?!

2011-03-16 @ 22:30:58
Postat av: Jenny

Det kan nog mycket väl vara så coach :) Men det gör ju inget egentligen, bara bra med mer vatten! Lite tråkigt att behöva springa på toa flera ggr per natt bara :P

Hat du märkt något på vikten när du kört fakir?

2011-03-16 @ 23:26:23
URL: http://dontyoueverforget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0