vet varken ut eller in

2011-03-10 ♥ 08:58:24 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (5)

Jag tror jag blir tokig på det här vägandet alltså. Antingen har min våg blivit knas eller så är det jag som blivit det. Förut har jag aldrig ens tänkt på att den visar olika siffror men idag tyckte jag att vågen ändrade sig hela tiden. Kanske för att jag inte var nöjd med resultat första gången och ställde mig igen. Då fick jag en helt ny siffra. Så jag kan antingen ha gått upp typ 0,5 kg eller gått ned 2 kg. Har det varit så hela tiden? Isåfall känns ju mina siffor väldigt missvisande. Jag ska prova att sätta i nya batterier idag. Hoppas hoppas att det fungerar för nu vet jag faktiskt inte vad jag väger. Hur mycket ändrar sig en våg egentligen beroende på vart man står? ska verkligen någon cm hit eller dit spela roll? Hjälp mig här nu!!
Så detta betyder alltså att jag väntar med att ge er resultat ännu en dag. Tråkigt men jag det känns viktigt för mig att det blir rätt om jag ska kunna ha det ocxh jämföra med nästa vecka.

Jag mätte mig ju för första gången för en vecka sedan. Här kommer resultatet:

Mage: - 6 cm
Midja - 1 cm
Bröst - 1 cm
överarm + 0,5 cm
Lår - 2 cm

Har även mätt fler ställen idag men har inget att jämföra med. Frågan är ju hur tillförlitligt detta är efter en vecka. Vill ju varken lura er eller mig själv. Men eftersom att det är hela 6 cm på magen så måste det ju ha ändrats en del där tycker jag, för så fel kan man bara inte mäta. :) Där det skiljer 1 cm kan det kanske lika gärna vara samma som förra veckan. Svårt att avgöra. Men jag fortsätter väl att mäta även nästa vecka så får vi se om det är större skillnad då:)







Kommentarer
Postat av: FatBoy

Kör på så kommer allt att lösa sig ska du se :) Ett tips är att kolla SSS recept!



Lycka till!



//F

2011-03-10 @ 20:14:34
URL: http://sverigesfetaste.wordpress.com/
Postat av: Coach

Min nuvarande våg visar samma hur många gånger som helst om jag så ska kliva upp och ner 100 gånger! Men har haft en "tokig" våg förr, som jag kunde styra:/ Beroende på var jag stod så då var det enkelt att fixa 'rätt vikt' !Om din inte trillskats förr kan det ju faktiskt bero på batterierna, för mjukt underlag (på en matta) eller liknande. Eller så är den helt enkelt trött!

När jag hade 'min justerbara' våg försökte jag stiga på samma ställe och bara väga mig 1 gång. Ritade med en filtpenna runt fötterna på vågen där jag ska stå.

Det löser sig!

2011-03-12 @ 17:39:57
Postat av: Madicken

det löser sig ! fin blogg<3

2011-03-12 @ 17:55:40
URL: http://ffantastiskk.blogg.se/
Postat av: maja

Vägning är bökigt. Det kan ju också vara så att du lagt på dig i muskelmassa (som väger mer än fett) eller att du har en hög vätskenivå i kroppen idag. Sånt är klurigt som attan. Lycka till med allt! Skitbra att måttbandet visar minus i alla fall- grymt bra jobbat där!

2011-03-12 @ 17:56:11
URL: http://maja1983.blogg.se/
Postat av: tina

Har kört igång med Dagens blogg på min blogg just nu!

gå in & var med :D

2011-03-12 @ 18:30:16
URL: http://tinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0